Wednesday, April 30, 2008

Krisis Harga Barangan...

Salam semua…

Akhir-akhir ini tekanan harga barangan begitu memeningkan kepala seluruh warga. Apatah lagi sebagai usahawan, yang pastinya tidak dapat mengelakan diri dari menghadapi kenaikkan kos produk dan dalam masa yang sama perlu mengambil kira persepsi pelanggan yang inginkan barangan yang berkualiti tetapi dengan harga yang reasonable.

Aina Bakery tidak terkecuali dari menghadapi krisis ini, tidak dapat tidak kami terpaksa menaikkan juga harga produk kami. Kami mengambil pendekatan menaikkan sesetengah produk dan kekalkan harga sebahagiannya. Kami masih lagi mengekalkan jenis dan kuantiti bahan mentah yang digunakan untuk penghasilan produk kami. Ini bagi mengekalkan kualiti produk kami. Semoga strategi ini mampu untuk membolehkan Aina Bakery untuk terus bertahan menghadapi krisis ini.

Teringat pesan seorang sahabat tentang surah Al-Inshirah ayat 5-6 yang bermaksud, ”Oleh itu, maka tetapkanlah kepercayaanmu bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan (5). Sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.(6)”

Semoga ianya menjadi satu sumber inspirasi yang berharga buat kita semua untuk menguatkan lagi semangat kita bagi menghadapi setiap cabaran dalam kehidupan ini. Dan semoga kita semua akan tergolong dalam hamba-hambaNya yang sentiasa bersyukur.

1 comment:

Unknown said...

kak aina, saya ingat nk tempah kek lapis tp takde contact akak... kalo bloh bg la alamat n contact no... ASAP pls...