Friday, May 27, 2011

Butter Cupcakes

Gambar 1: Comel gitu kan...


Salam dan bertemu lagi buat kesekian kalinya...

Lama tak update blog. banyak perkembangan sebenarnya tapi tak sempat nk bernukilan. tapi kali ni saya sempatkan juga.... banyak peristiwa serta events yang berlaku sepanjang tak update blog....



Gambar 2: cu tengok gambar cup tuhhhh...spidermannnnn


Macam semalam je Aina pencen dalam bidang bakery ni tapi sejak akhir-akhir ni seakan terpanggil semula untuk berkecimpung meskipun bukanlah seaktif sewaktu ketika itu. Tapi sekurang2nya ilmu2 baking masih dalam dada macam perlu diluahkan kembali.....

Bunyinya tu macam besar bebeno projek yeaa...tak dalah....projek baking saya kali ini kebanyakannya untuk makan sendiri atas permintaan anak2 yang amat menggemari cupcakes butter terutamanya...


Gambar 3: Menyelerakan dgn taburan coklat rice....


Ada juga yang bertanya amik oder tak? dalam hati maybe girang tapi sebab lama tak amik oder utk cupcakes ni macam tak tau nak jawab apa.. Pikir punya pikir, bolehlah...akhirnya amik juga namun dalam kuantiti yang sedikit dulu. Bukan apa macam tak confident je amik oder ni..kiki (tapi rezeki jangan ditolak...alhamdulilah)


Gambar 4: oder dari Suliana (ex-students saya) utk majlis nikahnya 21 Mei 2011 lalu


Gambar 5: ini coklat cupcakes yang cute juga oder dr Suliana

saya dapat oder dr ex student saya butter dan coklat cupcakes sebanyak 100 biji tiap jenis. Alhamdulilah..boleh juga buat. Percaya cupcakes ni cute mute je saiznya....guna cup saiz 8. saya jual 40 sen each. yalah ok pikir2, kuih sekarang semuanya dalam 40 sen each kan. memanglah macam tak sampai hati nk jual dgn rega begitu...tapi harga barang mentah skrg ni jauh bezanya semasa ya berniaga berapa tahun yang sudah..


Anak2 saya pulak amat menggemari butter cupcakes. buat satu adunan tu 2 hari je dh abis, bawa bekal g sekolahlah...eloklah juga anak2 suka hasil air tangan emaknya kan, puas hati juga kita buat kan...sampai kawan2 kak long kata rajinnya mummy awak buat cupcakes.....rajin ke????? selera anak itulah main motivasi utk semua ibu buat....betul dak????

kena berhenti dulu saya ni, dalam sibuk nk up date blog panjang plak cetanya yea...banyak lagi hasil serta pengalaman yang nk share dgn u all...sampai ketemu lagi....



No comments: