Friday, March 25, 2011

Belajar kembali........

Salam buat semua,

Kira lama jugak ler tak update blog saya ni. Maklumlah cuti seminggu school holiday yg pas amek kesempatan balik kampung hubby di Jerteh T'ganu. Kebetulan plak adik ipar melangsungkan perkahwinan. Nanti saya postkan gambar tang tuhhh..

Hari ini saya nekad amek keputusan dengan kawan sekerja yg tgh sambung PhD di UKM utk kembali menjenguk (betul ke istilah ni) PSTL (Perpustakaan Tun Sri Lanang, UKM) untuk mengambil auro dan mood belajar kembali. target kami adalah untuk ke koleksi journal kerana skrg tgh pusing untuk isu2 yang ingin dikaji. Wah! macam mimpi plak rasanya back to School..hehe..Perasaan saya? happy sangat dan bersemangat untuk kembali belajar terus menjalar di segenap tubuh ku.....akan ku teruskan mood belajar ni kerana ni lah cita2 yang mmg idamkan sejak abiskan master 12 tahun yg lepas. 12 tahun tinggalkan universiti dan bekerja adalah pengalaman yang amat jauh bezanya...insyaallah akanku teruskan perjuangan ini...

12 tahun tinggalkan univesiti.....lama tuh! anak pun dh empat. Tapi terasa masih ada yg kurang. Inilah kita org pompuan ni, kalo dan berkeluarga mmg banyak kekangan yg mengganggu terutamanya bab belajar. Maklumlah kerja kita bukan saja kat ofis, balik umah pun kena kerja gak..patah lg macam sy ni tak da pembantu. Semuanya kena buat sendiri...Insyaallah akan ku kotakan impian saya nihhhhh....

Hari juga sempat tersempak dgn pensyarah plak, Dr. Faridah...puhh memang best giler lah. Dia plak masih ingat kita. happy habis beb..Psyrh saya ni best giler dan sgt sporting, friendly lagi...siap peluk cium kita lama tak jumpa....hihi..senarnya sy yg segan nk jumpa depa. Maklumlah lama sgt dh tak belajar, otak macam berkarat je...tapi seorg pensyarah yg sy tak sempat jumpa lg, Prof Dr Samsudin.....sifu saya dari degree lagi ni...kami mmg ada keserasian. Prof ni mmg best dan dari beliaulah saya banyak belajar buat kajian serta metodologi kuantitatif (lecturer sy ni mmg terer metod ni). bila lah dapat jumpa dia....

Belajar ini perlukan banyak pengorbanan dan keinginan. inilah yang selalu saya cakapkan dgn students saya. Tak kira berapa usia kita sekali pun selagi ada cita2 dan keinginan yg ingin dicapai insyaallah segalanya akan berjalan lancar. saya tau usia makin meningkat tapi ia bukan halangan untuk sy meneruskan cita2 saya..hubby pun dh bising kenapa x smbg belajar, maknanya bg lampu hijau ler tuhhhh....Doakanlah saya moga sukses dalam study saya...dan insyaallah thn 2011 menyaksikan transformasi dlm karier dan hidup sy sbg isteri, ibu dan pensyarah.....dan pelajar..

Setiap keinginan perlu direalisasikan agar kelangsungan hidup dapat diteruskan........




No comments: